dinsdag 25 juni 2013

Aangekomen in Saint Jean !

Wel, daar ben ik dan ! Na een voorspoedige, afgeladen volle vlucht, in Biarritz de bus genomen naar Bayonne. Daar bleek de trein naar St. Jean niet te rijden wegens werkzaamheden aan de sporen, maar ik kon wel een bus nemen. Net een uurtje de tijd om even in de zon te zitten. Gelukkig bovendien dat ik geen dag later aankwam, want morgen is er staking van het openbaar vervoer in Frankrijk.
Op iets meer dan een uur was ik op het fameuze vertrekpunt, waar een drietal Europese routes vanuit Belgie/Nederland en Duitsland samen komen.

Saint-Jean is een klein stadje, een oude garnizoensstad eigenlijk. Alles wordt dan ook gedomineerd door een grote citadel die hoog boven de huizen uittorent. In de kleine straatjes zijn tal van pensions en auberges, restaurantjes en vooral veel rugzakken. Ik zal niet alleen zijn morgen.

Het pensionnetje waar ik verblijf heeft een mooie tuin en terras. Het zijn lieve mensen die voor een appel en een ei diner, ontbijt, lunchpakket voor morgen aanbieden.
Ik deel een klein kamertje met 'Henk from Holland' en een dame uit HongKong.

Vlakbij lonken de Pyreneeën en de eerste etappe naar Roncevalles. Morgen dus op tijd op en dan 27 kilometer tot aan het klooster, met 1400 meter stijgen en dan weer 900 afzakken.
Benieuwd wat dat wordt met een rugzak die toch zwaarder is dan ik gehoopt had.


6 opmerkingen:

  1. Dag papatje,
    Dat is dan wel heel veel geluk (van die staking)
    Want als je morgen pas met de bus ging was je er niet geraakt!!!!!
    Ik wens je heel veel succes met de wandeling morgen maar ik weet zeker dat het jou zal lukken!!! Wiekevorstse groetjes van
    Femke toontje en mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Feike,
    Morgen gaat het dan echt beginnen. Alleen zal je daar inderdaad niet zijn, vrees ik. Met goed ingelopen schoenen en veel zin zal het wel lukken zeker. Geniet er van!
    Groetjes.
    An Ingelberts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met je tocht, Feike!!

    Groetjes uit UZ Leuven,
    Karolien Bartels

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Feike,

    De langverwachte dag... met jouw doorzettingsvermogen lukt het zeker!
    Go go go!

    Groetjes,
    Katleen J

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Feike,

    Wij zijn er hier allemaal van overtuigd dat dit jou zeker gaat lukken.
    Dat het een bijzondere en behouden tocht mag worden!
    Succes!

    Ilse Ruysseveldt

    BeantwoordenVerwijderen