zaterdag 1 juni 2013

Startbericht 31 mei

Hey luitjes !

Nog een viertal weken en ik ben onderweg !

Voorlopig nog druk aan het trainen in de buurt. Stappestap.

Mooi en rustig is alvast de aanéénrijging van oude militaire sites in de buurt. Amazing (om met Astridje te spreken) hoeveel er daarvan zijn. Handig is ook dat ze verbonden waren met een spoorlijn, die nu getransformeerd is tot fiets- en/of wandelknooppuntroute. Héél mooi en groen en stil.
Check out Teunenberg (http://www.zininbos.be/natuurgebied/teunenberg,  Oosterwijk) en Venheide en vandaar kun je recht tussen de hoeves door naar de oude kazerne van Tongerlo stappen, die nu (pas sinds 2000) in gebruik is door de gemeente Westerlo die er echt een mooi domein van aan het maken is.
Zo kom ik natuurlijk altijd langs de abdij van Tongerlo, één van de schitterendste parels van de Kempen. De abdij vormt veelal het keerpunt van mijn wandelingen en is meteen een aangename rust-, plas- en drinkplaats.
Om half 12 is er elke dag eucharistie en de klokken beginnen om 11.20 te luiden en gaan daar precies 10 minuten mee door. Fantastisch als je langs de lange dreef kunt komen aan wandelen en de abdij niet ziet, maar al van ver hoort hoe de toren je roept. Het Angelus, een half uur te vroeg.

Als ik door kan stappen, haal ik nét 6.6 km/uur. Dat is zonder bepakking of ballast. Eigenlijk zowat het punt dat je denkt "ik kan net zo goed gaan joggen". Naar de abdij en terug is, afhankelijk van de gekozen weg, een kleine 35 km. Ideale oefenafstand.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten