donderdag 11 juli 2013

El Burgo Ranero

Oude poort van het
Benedictijnerklooster in Sahagun
Tja, wat moet ik zeggen vandaag ?! Het is een beetje voortslepen tot León nu, dat ik morgen hoop te bereiken.
De albergue gisteravond was uitstekend, met een gezellig binnentuintje, een erg beperkt publiek, overwegend Duits en een gezamenlijk avondmaal.


Ermite nuestra senora de Perales,
een voormalig hospitum
Vandaag zit ik een kleine 30 kilometer verder in een volstrekt kansloos gat met een soort truckerscafe en 250 inwoners, die blijkbaar allemaal werkloos zijn. Zelfs de lokale pastoor zat vanmiddag al aan de toog en heeft een vriendelijke boodschap voor me geschreven in zijn beste Frans. Als het niet zo drukkend warm was (er is onweer voorspeld vanavond) zou ik doorstappen naar een volgend dorp, maar het eerstvolgende ligt nog eens 13 kilometer verder en dat zag ik niet meer zitten. De meeste andere peregrinos trouwens ook niet, en die zijn dus of aan de siësta bezig, of ze zitten ook op het terras.
Een etappe om snel te vergeten. Des te meer kijk ik uit naar León.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten